Czantoria to najpopularniejszy szczyt Beskidu Śląskiego z wyprzęganą wygodną koleją. Czteroosobowe kanapy oraz system zwalniający prędkość przy wsiadaniu i wysiadaniu to duży atut kolejki, dzięki czemu również osoby niepełnosprawne mogą czuć się bezpiecznie w czasie przejazdu. Krzesłka wyposażone są rónież w specjalne uchwyty umożliwiające transport rowerów na górną stację. Kolej linowa każdego roku umożliwia tysiącom turystów łatwy i szybki dostęp w górne partie Beskidów.
Obecnie jest to najnowocześniejsza kolejka w polskiej części Beskidów. Kolej Linowa Czantoria jest miejscem bardzo dobrze znanym zarówno w regionie jak i w całej Polsce. Coraz częściej odwiedzana jest również przez zagranicznych turystów.
W skład kompleksu wchodzą:
– (KLC) 4-osobowy wyciąg krzesełkowy firmy Doppelmayr Garaventa Group o długości 1 640 m, przewyższeniu 462 m i przepustowości 1 800 osób na godzinę. Górna stacja kolei linowej znajduje się na wysokości 851 m n.p.m. Czas wjazdu to około 8 minut.
– (FA) 2-osobowy wyciąg orczykowy ?Faturka? o długości 670 m, przewyższeniu 198 m i przepustowości 475 osób na godzinę
– (SO) wyciąg talerzykowy ?Solisko? o długości 350 m, przewyższeniu 80 m i przepustowości 800 osób na godzinę
– (ST) wyciąg talerzykowy ?Stokłosica? o długości 198 m, przewyższeniu 50 m i przepustowości 500 osób na godzinę.
Między tymi wyciągami przebiega 5 tras narciarskich:
– 1 (FIS) czerwona między górną a dolną stacją wyciągu krzesełkowego, o długości 1 900 m, o średnim nachyleniu 24%, dośnieżana
– 2 niebieska o długości 2 600 m między górną a dolną stacją wyciągu krzesełkowego, o średnim nachyleniu 18%, niedośnieżana i w związku z tym często zamknięta, w górnej części, wzdłuż wyciągu Faktura ? dośnieżana
– czerwona, wzdłuż wyciągu ST ? o długości 200 m i średnim nachyleniu 25%, dośnieżana i oświetlona
– czerwona, wzdłuż wyciągu SO ? o długości 340 m i średnim nachyleniu 24%, dośnieżana i oświetlona
– niebieska, wzdłuż wyciągu w pobliżu dolnej stacji wyciągu krzesełkowego, dośnieżana i oświetlona.
Homologacja FIS: Fragment czerwonej trasy ma homologację FIS na odcinku między 585 a 405 m n.p.m. pozwalająca na rozgrywanie zawodów narciarskich w slalomie obu płci. Homologacja jest ważna do 2021 roku.